خرید زمین در کندلوس،خرید زمین در کجور،خرید زمین در شمال،زمین
کندلوس
برای فروش 1,800,000,000تومـان - خرید زمین با بافت مسکونی در نوشهر, خرید زمین با مجوز ساخت در شمال, خرید زمین برای سرمایه گذاری در شمال, خرید زمین خاج بافت در شمال, خرید زمین در شمال, خرید زمین در کجور, خرید زمین در کندلوس, خرید زمین در نوشهر
RH-11084-property 300 متر مربع

خرید زمین در کندلوس

مازندران نوشهر کجور کندلوس

تاریخ درج فایل : 1402/04/05

کد فایل : 375

متراژ زمین : 300 متری

کاربری ملک : مسکونی

نوع سند : شورایی،بنچاق

امکانات : آب،برق

موقعیت ملک : مستقل،نزدیک به موزه کندلوس

عرض گذر : 6 متری

مسیر دسترسی : آسفالته

قیمت زمین : متری 6 میلیون تومان

املاک رستمی : مازندران نوشهر امیررود

شماره موبایل : 09113950677

شماره دفتر : 01152371462

مهندس احمد رستمی

خرید زمین در شمال

املاک رستمی 09113950677

درباره کندلوس:

روستای زیبای کندلوس با آب‌و‌هوای ییلاقی در دامنه سرسبز رشته کوه‌های البرز در منطقه کجور واقع شده است و از جاهای دیدنی نوشهر به شمار می‌آید. اگر اهل سفر باشید و به روستاهای مختلف ایران سری زده باشید، اولین خصوصیتی که چشمتان را جلب خود می‌کند، پاکیزگی و رعایت اصول بهداشتی در این روستا است. در همه جای روستا سطل‌های زباله وجود دارند و همه اهالی در حفظ زیبایی و پاکیزگی دهکده تلاش می‌کنند.

خانه‌های روستای کندلوس

 

روستای کندلوس کجاست؟
روستای کندلوس از دیدنی های استان مازندران است و در شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق قرار دارد. (مشاهده روی نقشه)

دسترسی به روستای کندلوس

برای رسیدن به کندلوس، جاده کرج-چالوس را تا ۲۵ کیلومتری شهر چالوس طی کنید. پنج کیلومتر بعد از مرزن آباد و از دوراهی دوآب به‌سمت کجور حرکت کنید. در این نقطه تابلوی «روستای فرهنگی‌تاریخی کندلوس ۴۲ کیلومتر» بهترین راهنما خواهد بود. پس از عبور از پل رودخانه چالوس و ورود به جاده آسفالته کجور، با طی مسافت حدود ۱۸ کیلومتر جاده آسفالته، به دو راهی برمی‌خورید. از این دو راهی جاده آسفالته دیگری از مسیر اصلی کجور به طرف جنوب جدا می‌شود که تا کندلوس حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. جاده منتهی به کندلوس از نقاط زیبایی عبور می‌کند.

طبیعت اطراف روستای کندلوسزیبایی‌های طبیعی روستای کندلوسچشم‌انداز زیبای روستای کندلوس روستای کندلوس

خرید زمین در کندلوس

املاک رستمی 09113950677

 

پیشینه روستای کندلوس

روایت است که ناصرالدین شاه قاجار بعد از عبور از منطقه به‌علت مشاهده عده‌ای از کولی‌های شاغل در کار فلزکاری آن را میخ‌ساز نامید. کندلوس که امروزه آن را میخ‌ساز نیز می‌گویند، شاهد تمدن‌های گوناگونی در ادوار مختلف تاریخ بوده است و نشانه‌هایی از تمدن قبل از میلاد، تمدن ایران قبل از اسلام و تمدن ایران بعد از اسلام را در خود به یادگار دارد. میخ‌ساز شامل چهار دهکده به نام‌های پیده، گیل کلا، میرکلا و کندلوس است. دهکده کندلوس که یکی از قدیمی‌ترین مجتمع‌های انسانی منطقه به شمار می‌رود، در دامنه‌های سلسله جبال البرز منتهی به دره زانوس واقع است.

اهالی روستای کندلوس

کندلوس از محله‌هایی به نام‌های درزی کلا، ملاکلا، جورسری، جیرسری، بنیم سری و سری دله تشکیل می‌شود. مردم کندلوس خانه‌های‌شان گلی، ولی چشمه‌هایشان گوارا است؛ امکاناتشان اندک، ولی مهربان و مهمان‌نوازند؛ سوخته از آفتاب و رنج کشیده از زمانه، ولی صبور و بردربارند. هنوز بانگ خروس و پرندگان رنگ‌دهنده روزشان و زوزه شغال و صدای رودخانه زمزمه خواب شبانگاه‌شان است.

کوچه‌های روستای کندلوس

کار و پیشه اهالی این دهکده از زمان‌های قدیم تهیه و تولید چوب و زغال در زمستان و کشاورزی در تابستان بوده است و اکنون به‌دلیل قانون مراقبت از جنگل، اهالی علاوه بر کشاورزی به خیاطی و نجاری روی آورده‌اند. از صنایع دستی این دهکده می‌توان به بافتن جاجیم، ایزار (پارچه پشمی چارخانه دستباف)، بافتن جوراب، دستکش و بلوز پشمی گلدار و نمدمالی اشاره کرد.

علاوه بر نی (نی هفت بند) که متداول‌ترین آلت موسیقی کندلوس است، دهل و سرنا نیز از سابقه و شهرت بسزایی در منطقه برخوردار هستند. سرنا که در زبان محلی‌ها به پسپسی معروف است، از چوب شمشاد تراشیده می‌شود.

 

video
play-sharp-fill

املاک مشابه