خرید ویلا در شمال،خرید ویلا مستقل در شمال،خرید ویلا در نوشهر
نوشهر
برای فروش 7,000,000,000تومـان - خرید ویلا در شمال, خرید ویلا در نوشهر, ویلا جنگلی, ویلای مستقل
RH-8129-property 360 متر مربع 3 تعداد اتاق خواب سال ساخت 99 background Layer 1 230 متر مربع

خرید ویلا در شمال 

کد 516

تاریخ درج فایل 1400/08/09

متراژ زمین 360 متر دو نبش

متراژ بنا 230 متر سه خوابه

سند تک برگ،نوشهر مزگاه

قیمت 7 میلیارد تومان

املاک رستمی مازندران نوشهر امیررود

شماره موبایل 09113950677

شماره دفتر 01152371462

مهندس احمد رستمی

خرید ویلا در شمال

املاک رستمی

خرید ویلا در شمال ،خرید ویلا در نوشهر،خرید ویلا مستقل در شمال،خرید ویلا شهرکی در شمال

تعریف ویلا چیست؟

از نظر شما تعریف ویلا چیست و این خانه های جذاب را چگونه تصور می‌کنید؟ همه ما معمولا زمانی که میخواهیم به یک خانه رویایی فکر کنیم یک فضای ویلایی با بهترین کیفیت ها در دل طبیعت و دور از شلوغی شهر به ذهن مان میرسد که مملو از کیفیت های خاص فضایی مورد علاقه هر فرد می‌باشند. اما این ساختمان ها با فضا های جذاب خود در چه زمانی به فکر انسان خطور کرد و انسان را وادار به ساخت ویلا کرد.

در این مقاله می‌خواهیم به تاریخچه ویلا ها و انواع آن ها در عصر حاضر بپردازیم.

تاریخچه ویلا

ویلا ها مکان هایی هستند که ابتدا از معماری غربی بوجود آمده و وارد معماری جهان شده است. اولین بار در شبه جزیره ایتالیا در دوران باستان ویلا ها دیده شده اند و سپس در دوره رنسانس به شکوفایی و اوج خود در آن زمان رسیده اند. ایده ویلا از ابتدا به عنوان خانه هایی بیرون از شهر و در دل طبیعت که زاده تخیلات افراد ثروتمند و تفکر معمار میباشد شکل گرفته است.

ساختار ویلا ها با گذشت زمان دستخوش تغییراتی شد و حتی مکان ویلا ها از آن فضا های بکر در دل طبیعت به حومه شهر ها و باغ ها و گاه به داخل شهر ها منتقل شد . اما اصول اولیه ویلا که این مکان را مکانی متفاوت و خاص نسبت به دیگر سکونت گاه ها می کرد را با خود حفظ کرد . از این رو بعد از دوران رنسانس ویلا ها فراتر از یک معماری با زمینه ایتالیایی ظاهر میشود و به علت کیفیت های خاص خود به گونه های مختلفی در سراسر اروپا و جهان این معماری انتقال می یابد.

تعریف ویلا

ویلا در معماری سنتی ایرانی
همانطور که گفته شد ویلا فضایی است که از معماری غرب به نقاط مختلف جهان صادر شده است. اما آیا ویلا ها را در معماری فاخر ایرانی هم میتوان یافت ؟

انسان همیشه به دنبال ایجاد کیفیت های خاص فضایی برای خود بوده. این فضا ها عمدتا در طول تاریخ از ترکیب معماری و منظر سبز بوجود آمده اند. اوج شکوه معماری ایرانی در ترکیب با طبیعت را میتوان در باغ های ایرانی مشاهده کرد. باغ های ایرانی عموما دارای یک کوشک در داخل خود میباشند. این باغ ها به طور کلی به صورت سکونت گاه های موقت و در فصل های خاص مورد استفاده قرار میگرفت. کوشک های قرار گرفته در باغ های ایرانی را میتوان گونه ای از ویلا سازی در معماری سنتی ایران در نظر گرفت. هرچند که باغ ایرانی به خودی خود از کیفیت ها و شاخصه های منحصر به فردی برخوردار است اما میتوان این دو فضا را از لحاظ کاربری و هدف طراحی با یکدیگر مقایسه کرد.

تعریف ویلا به معنای امروزی

امروزه ساختمان های مختلفی را میتوان دید که در دسته بندی ویلا ها جای می‌گیرند. اما آیا ویلا امروزه تعریف مشخصی دارد؟ و یا به طور کل به چه ساختمان های ویلا گفته می‌شود؟ به طور کل می‌توان به ساختمان هایی که حداکثر دو یا سه طبقه هستند و از کناره های زمین فاصله گرفته اند و همچنین دارای فضای سبز مناسب و فضاهای با کیفیت هستند ویلا گفت.

خصوصیات مشترک در تعریف ویلا

ویلا و طراحی ویلا در گذر زمان تغییرات بنیادین زیادی را تجربه کرده است. ویلا ها در هر کجای جهان با توجه به معماری بومی ، فرهنگ ، شهرسازی و وضعیت اقتصادی آن منطقه ، به گونه های مختلفی دیده می‌شوند. اما در تمامی ویلاها نکاتی وجود دارد که آن ها را از دیگر فضا ها و ساختمان ها مجزا می‌کند .

یکی دیگر از خصوصیات نیمه مشترک در ویلا ها می‌توان به فضا های خاص طراحی شده در این ویلا ها اشاره کرد. ویلا ها عموما دارای فضاهایی هستند که پیدا کردن آن ها در دیگر ساختمان ها کمی دشوار می‌باشد. این فضا ها با توجه به نیاز هر فرد و شرایط هر ویلا میتواند متنوع باشد . اما به طور کلی میتوان به فضا هایی مانند استخر ، سینمای خانگی ، باشگاه ورزشی ، فضای باز برای پذیرایی و غیره اشاره کرد.

املاک مشابه

دیدگاهتان را بنویسید