تحلیل بازار مسکن استان مازندران ،خرید ویلا در شمال،
نوشهر
  قیمت توافقی - پیش فروش آپارتمان, پیش فروش ویلا در شمال, تجاری, خرید ارزان قیمت در شمال, خرید باغ ویلا در شمال, خرید زمین 10 هکتاری در شمال, خرید زمین 10 هکتاری ساحلی در شمال, خرید زمین با بافت مسکونی در نوشهر, خرید زمین با مجوز ساخت در شمال, خرید زمین در شمال, خرید زمین در شهرک تازه تاسیس در شمال, خرید زمین در نوشهر, خرید زمین ساحلی جاده به دریا, خرید زمین ساحلی جاده به ساحل
RH-8343-property

سکوت در بازار مسکن،تثبیت قیمت یا آرامش قبل از طوفان

به گزارش مراجع رسمی از جمله وزارت راه و شهر سازی نشان می دهد که میزان خرید و فروش مسکن در تهران 48 درصد و در سایر استانها 31 درصد در ماه گذشته کاهش یافت.

بررسی میدانی از تعدادی بنگاه های املاک در استان مازندران نشان می دهد سکوت حاکم بر بازار مسکن و یا شاید برگشت رکود بر این بازار سبب شده است تا قیمت ها از آذر سال گذشته  1399 تا به امروز آذر 1400 بین 15 الی 20 درصد کاهش یافته است.

بنگاه های مشاور املاک در استان مازندران استدلال خود را برای پیش بینی روند کاهش قیمتها را افزایش تعداد فروشندگان و صاحبان ویلا و زمین در مقابل کاهش تقاضا برای خرید می دانند.

به گفته این افراد در سه ماه گذشته اکثر افراد مراجعه کننده به بنگاه ها قصد فروش ملک و مسکن خود را داشته اند.

افزایش پروانه ساخت و ساز :

به گزارش اداره خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی نشان می دهد که در نیمه نخست سال جاری چهار میلیون و ششصد هزار متر مربع پروانه اشتغال ساخت برای مهندسان ساختمانی ذر استان مازندران صادر شده است.

بر اساس این گزارش با این حجم پروانه اشتغال صادر شده حدود 31 هزار واحد مسکونی و تجاری در استان مازندران تنها در نیمه نخست سال جاری ساخته شدکه به طور تقریبی برابر با کل پروانه صادر شده در سال 97 و حدود 90 درصد پروانه اشتغال در سال گذشته بوده است .

لازم به ذکر است سال 99 در مجموع پنج میلیون و یکصد هزار متر مربع پروانه اشتغال برای ساخت برای مهندسان ساختمانی صادر شده است.

به نقل از معاون زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران قیمت مسکن در یک سال اخیر بیشتر از نرخ ارز و سکه تبعیت می کردو افزایش قیمتها نیز بر اساس این روند صورت گرفت و تا حد زیادی نیز این افزایش قیمتها غیر منطقی و فاقد استدلال مناسب و حرفه ای بوده است.

چرا قیمت ویلا در شمال افزایش می یابد؟

معمایی شبیه وقایع ۲ سال اخیر بازار مسکن تهران، حوزه معاملات املاک «شمال» را هم تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ بازار املاک شهرهای شمالی از یک طرف با‌ رکود سنگین تقاضا برای خرید زمین و ویلا دست به گریبان است، اما از طرف دیگر، قیمت‌ها طی ماه‌های گذشته با شیب نسبتا تند رو به افزایش بوده است.

این وضعیت- رشد قیمت در نبود خریدار- نشان می‌دهد مجموعه‌ای از نیروهای اثرگذار بر روند قیمت و معاملات ملک در «شمال» فرمان بازار را از مسیر اصلی خارج کرده است.

بررسی‌ها در این باره حاکی است بین سه نیروی کاهنده و ۴ نیروی فزاینده قیمت ویلا، طناب‌کشی در حال انجام است. در ماه‌های اخیر یک متغیر بالابرنده قیمت، رشد هزینه ساخت ناشی از تورم مصالح ساختمانی بوده است.

البته دنباله‌روی املاک شهرها از جهش قیمت مسکن پایتخت نیز فاکتور مهمی به حساب می‌آید.

در سمت مقابل، محدودیت شدید افراد برای سفرهای بین‌استانی مانع از انجام مقدمات خرید ویلا در «شمال» شده است. روند رابطه قیمت املاک تهران و شمال تشریح شده است.

املاک رستمی

خرید ویلا در شمال

املاک رستمی

بازار زمین و ویلا در شمال کشور، در وضعیت ابررکودی معاملات، به یک آنتی‌بادی قیمتی مجهز شد.

نتایج به‌دست آمده از تحقیقات میدانی و واسطه‌های بازار ویلا و زمین در استان‌های شمالی کشور نشان می‌دهد‌ بازار خرید و فروش زمین و ویلا پس از یک دوره رشد قابل‌توجه حجم معاملات در تابستان سال‌جاری اکنون به یک ابررکود دچار شده است.

در نیمه نخست سال‌جاری، همزمان با شروع هیجانات بازارهای مختلف، حجم زیادی از تقاضای سرمایه‌ای از تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور به بازار معاملات ویلا و زمین در شمال کشور وارد شد اما اکنون پس از گذشت نزدیک به شش ماه، این بخش از بازار املاک در شمال کشور، با افت بیش از ۵۰ درصدی حجم معاملات مواجه شده است؛

فراز و فرود شدید در بازار معاملات شمال کشور که عمدتا در مناطق مرغوب و متوسط به روبه بالا شکل گرفته است.

این بخش از بازار املاک در شمال کشور درحالی به لحاظ معاملاتی در باتلاق کرونا گیر افتاده که یک مقاومت مرموز در بخش قیمتی این بازار وجود دارد.

به‌طوری‌که بررسی‌ها و تحقیقات میدانی نشان می‌دهد سطح قیمت‌ها در بازار ویلا و زمین، در پی ابررکود معاملات، نه‌تنها کاهش پیدا نکرده بلکه نسبت به نیمه سال‌جاری نیز افزایش داشته است.

نکته کلیدی:

مطابق با تحقیقات میدانی‌ در حال‌حاضر میانگین قیمت در بازار ویلای شهرهای شمالی ۲۵ تا ۳۳ درصد و میانگین قیمت زمین حدود ۶۰ درصد نسبت به شهریورماه رشد داشته است،

از این‌رو به‌نظر می‌رسد بازار زمین و ویلا در شمال کشور وضعیتی شبیه بازار مسکن شهر تهران دارد؛ به این معناکه در یک موقعیت «ابررکود تورمی» قرار گرفته است.

اما بررسی‌ها از برتری چهار نیروی فزاینده بر سه نیروی کاهنده برای ایمنی قیمت ویلا و زمین در شرایط رکود معاملات حکایت دارد.

آن‌طور که مشاهده‌ها و تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در وضعیت کنونی سه نیروی موثر می‌توانست بر کاهش قیمت ویلا و زمین اثرگذار باشد.

خرید_ویلا_در_شمال،املاک_رستمی،خرید زمین  در شمال،خرید ویلا در نوشهر،خرید زمین در نوشهر،خرید زمین داخل شهرک،خرید زمین ساحلی در شمال،خرید زمین هکتاری در شمال،خرید ویلای ساحلی در شمال،

املاک مشابه

دیدگاهتان را بنویسید