املاک نوشهر،خرید ملک در نوشهر،درباره نوشهر،خرید ویلا درنوشهر
tehran
  قیمت توافقی - خرید زمین در شهرک تازه تاسیس در شمال, زمین ساحلی شهرکی, زمین شهرکی, ویلا باغ, ویلا جنگلی, ویلای ساحلی, ویلای لوکس, ویلای مدرن شهرکی جنگلی, ویلای مدرن شهرکی ساحلی, ویلای مستقل
RH-8015-property

درباره نوشهر چه می دانید؟

در این مقاله می خواهیم شما را با شهر نوشهر آشنا کنیم.

نوشهر یکی از شهرهای استان مازندران  است. جمعیت این شهر بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، برابر با ۴۹٬۴۰۵ نفر بوده‌است. نوشهر مهمترین شهر غرب استان مازندران می‌باشد.

زبان مردم این شهرستان زبان طبری با گویش کجوری است که به گویش مردم شهرستان نور و چالوس شباهت دارد.

بخش کجور از توابع شهرستان نوشهر است که یک بخش تاریخی است و در گذشته پایتخت سرزمین کهن رویان بود که متشکل از شهرستان نور، نوشهر، چالوس، عباس‌آباد، تنکابن و گاهی مرز غربی آن تا رودسر ادامه می‌یافت و سلسلهٔ پادوسپانیان در آنجا حکومت می‌کرد.

خرید زمین در نوشهر

املاک رستمی

شهرستان نوشهر:

شهرستان نوشهر در طول تاریخ دارای دو بخش کوهستانی و جلگه‌ای بود که به بخش کوهی کجور و بخش دَشتی کجور معروف بود و در طول تاریخ جزوی از شهر کهن رویان بود که شامل شهرهای فعلی شهرستان نور، نوشهر و چالوس بود و سلسله پادوسبانیان بر آن مناطق حکمرانی می‌کرد. اما شهر نوشهر قدمت جدیدتری دارد، قدیمی‌ترین نام شهر نوشهر سنگ تجن می‌باشد. در زمان قاجار نام این منطقه به خاچک یا خاچیک تغییر نام پیدا کرد. آغاز شکل‌گیری نوشهر از روستای گردکل و منطقه شهر پشت بوده‌است که در مجاورت رودخانه گردکل در شمال مسیر راه سرتاسری کناره قرار داشته‌است. در زمان قاجار به لحاظ نزدیک بودن این روستا به دریا و مناسب بودن ساحل آن جهت پهلوگیری شناورهای تجاری مورد توجه شخصی بنام خاچیک قرار گرفت؛ و این منطقه محل مناسبی برای مبادله و حمل و نقل کالا میان ایران و روسیه شوروی و سبب رونق فعالیت‌های مختلف اقتصادی گردید. پس از مدت زمانی مورد توجه حبیب‌اله خان سردار خلعتبری قرار گرفت که بجهت آغاز فعالیت‌های عمرانی به حبیب آباد معروف شد سپس به دهنو و در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی و در زمان پهلوی اول با ایجاد بندر نوشهر و یک سلسله اقدامات عمرانی با هویت شهری در کنار بافت روستائی به نوشهر تغییر نام یافت؛ بنابراین علل عمده استقرار و پیدایش شهر نوشهر در این منطقه را می‌توان وجود رودخانه‌های متعدّد، نزدیکی آن به دریا، کوتاه بودن فاصله‌اش به تهران و موقعیت مناسب ساحل آن برای پهلوگیری شناورهای تجاری و حاصلخیزی اراضی اطرافش دانست. از روستاهای زیبا و توریست پذیر در این شهرستان، روستاهای لتینگان، خیرود،امیررود،کشک‌سرا، مزگاه، کجور، بندپی و چلک علیا و روستای تاریخی حیرت، روستای صلاح الدین کلا و پارک جنگلی سیسنگان است.

خرید ویلا در نوشهر

درباره نوشهر

موقعیت، جغرافیا و جمعیت:

نوشهر در طول جغرافیایی ۵۱٫۳۰ درجه شمالی و ۳۶٫۳۹ درجه شرقی قرار دارد. شهرستان نوشهر از شمال به دریای مازندران، از جنوب به بخش بلده نور، رشته کوه‌های البرز، از شرق به شهرستان نور و از غرب به شهرستان چالوس متصل است. ارتفاع آن از سطح دریا ۲٫۹− متر است. نوشهر دارای سه شهر به نام‌های شهر نوشهر، شهر پول، شهر کجور، دو بخش مرکزی و کجور، شش دهستان به نام‌های خیروکنار، بلده کجور، کالج، پنجک رستاق، زانوس رستاق و توابع کجور است. بزرگترین بخش این شهرستان بخش کجور نام دارد که حدود دو سوم از خاک این شهرستان را شامل می‌شود.

جمعیت:

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر برابر با ۴۹٬۴۰۵ نفر جمعیت بوده‌است.مردم نوشهر به زبان طبری با گویش کجوری سخن می‌گویند.

منطقه کجور:

محدوده تاریخی کجور از شمال به دریای مازندران از غرب به رود چالوس از شرق به سولده (نور) و از جنوب به دره نور محدود می‌شود.منطقه کجور به همراه کلارستاق، لنگا، تنکابن، سختسر و هوسم بخشی از رویان کهن بود که بعدها رسمتدار نام گرفت. رویان کهن از نواحی غربی طبرستان محسوب می‌شده‌است.

سدها:

سد آویدر سد خاکی آویدر در فاصله حدوداً ۳۰ کیلومتری شرق شهر نوشهر و در نزدیکی پارک جنگلی سیسنگان در استان مازندران قرار دارد. این سد و دریاچه پشت آن دریاچه در فاصله‌ای دور از دریا و در دل کوهستان قرار دارد که این امر سبب کاهش رطوبت هوا در این منطقه شده‌است. سد خاکی آویدر در حقیقت متعلق به اداره آبیاری منطقه‌است و دریاچه پشت سد نیز جهت تأمین آب مورد نیاز زمین‌های زراعتی منطقه ایجاد شده‌است.

شهرداری و فرمانداری:

شهرداری نوشهر در سال ۱۳۱۴ به دستور پهلوی اول تاسیس گردید و فرمانداری نوشهر از ۱۳۲۵/۳/۱۵ تاسیس گردید و فعالیت خود را آغاز نمود.

جاذبه‌های طبیعی و گردشگری

جنگل سیسنگان
تنگه همیشکّر
جاده میره
گرمو دره
جنگل چالک
غازبنن
فرام کلی
پارک جنگلی سیسنگان
رودخانه و پل خیرود
رودخانه و پل ماشلک (در ۱۴ مهرماه ۱۳۹۷ بر اثر سیل تخریب شد)
رودخانه و پل گردکل
رودخانه و پل کورکرودسر
و بسیاری رودخانه‌های کوچک و بزرگ دیگر
جنگل سی‌سنگان
آبشار چلندر

روستای ییلاقی انگاس
روستای کندلوس
روستای ییلاقی لرگان
روستای زیبای حیرت
دیو چشمه در روستای استانکرود
چشمه گردو در روستای سنگ تجن
جنگل خانیکان و آبشار زیبای خانیکان
سواحل زیبای نوشهر
طبیعت زیبای روستای چلک علیا
رودخانه خیررودکنار
جاده معدن نوشهر
دریاچه ارواح
دریاچه فراخین
آبشارهای دارنو
دروازه قلب
سد آویدر
غارهای چلک
تنگه دار

صحبت پایانی املاک رستمی:

املاک رستمی واقع در نوشهر این افتخار را دارد در زمینه خرید و فروش ملک شما عزیزان را یاری کند.

امیدواریم توانسته باشیم در حد بضاعت خود اطلاعات مفیدی در باره شهر نوشهر به شما ارائه کرده باشیم.

املاک رستمی مازندران نوشهر امیررود

شماره تماس 09113950677

شماره دفتر 01152371462

مهندس احمد رستمی

اطلاعات اضافی

  • فروش ویلا در شمال: خرید ویلا در شمال
  • خرید زمین در شمال: خرید ویلا در نوشهر

املاک مشابه

دیدگاهتان را بنویسید