خرید ویلا چهار خوابه در شمال-خرید ویلا در رویان- املاک رستمی
رویان
برای فروش 7,500,000,000تومـان - خرید ویلا در شمال, خرید ویلا در نوشهر, خرید ویلا شهرکی, خرید ویلای شهرکی در شمال, خرید ویلای مدرن در شمال, ویلا جنگلی, ویلا روف گاردن شهرکی, ویلای مدرن شهرکی جنگلی
RH-9516-property 331 متر مربع 4 تعداد اتاق خواب 5 تعداد حمام 5 پاركينگ سال ساخت 1401 background Layer 1 280 متر مربع

خرید ویلا چهار خوابه در شمال-خرید ویلا در رویان-املاک رستمی

اگر به دنبال ویلای مدرن و روف گاردن هستید این فایل را حتما ببینید:

ویلایی که امروز می خواهم به شما معرفی کنم در استان مازندران شهر رویان می باشد که از لحاظ موقعیت و مدارک ساختمانی و سندی تمامی مدارک را دارا می باشد و از نظر قیمت نیز کارشناسی شده و شاید حتی ده درصد زیر قیمت منطقه هم باشد و جزو املاک فروش فوری دفتر املاک رستمی می باشد.درضمن این قیمت شامل شرایط نقد و اقساط نیز می باشد و می توانید نصف مبلغ را نقد و مابقی را طی 4 فقره چک تسویه کنید. سند این ویلا نیز در هر لحظه که خریدار آماده باشد قابل انتقال می باشد.

تاریخ درج آگهی : 1401/02/24

کد فایل : 708

متراژ زمین : 331 متر

متراژ بنا : 280 متر

مدارک ساختمانی : جواز،پایانکار

نوع سند : تک یرگ عرصه و اعیان

موقعیت : شهرکی

عرض گذر شهرک : 6 متری

سن بنا : نوساز،کلید نخورده

قیمت : 7/5 میلیارد تومان

استان : مازندران

شهر: رویان

محله : وازیوار

آدرس دفتر فروش: مازندران نوشهر امیررود

شماره همراه : 09113950677

شماره دفتر : 01152371462

مهندس احمد رستمی

خرید ویلای شهرکی در شمال

املاک رستمی

 درباره رویان (نور)

رویان
علمده
1Royan-Iran.JPG
کشور ایران
استان مازندران
بخش رویان
نام(های) پیشین علمده
سال شهرشدن ۱۳۳۳
مردم
جمعیت ۷،۷۳۱
جغرافیای طبیعی
ارتفاع ۱۲-
اطلاعات شهری
شهردار …
پیش‌شمارهٔ تلفن ۰۱۱
وبگاه
www.Royan.ir
رویان در ایران واقع شده‌است.

رویان
روی نقشه ایران
۳۶٫۶۵۰۰°شمالی ۵۲٫۳۸۳۳°شرقی

رویان :

رویان نام جدید علمده یکی از شهرهای استان مازندران ایران است و در غرب این استان و در کنارهٔ دریای مازندران واقع شده‌است و بین شهرهای نور و نوشهر قرار دارد. شهر رویان جزء شهرستان نور و از غرب به شهرستان نوشهر، از شمال در مجاورت دریای مازندران از جنوب به کوه‌های البرز منتهی می‌شود.

فاصله آن با مرکز استان مازندران شهر ساری حدوداً ۱۱۸ کیلومتر است. رویان از نظر موقعیت جغرافیایی در ۳۶ درجه و ۳۴ دقیقه عرض شمالی و ۵۱ درجه و ۵۷ دقیقه طول شرقی واقع شده‌است و در سال ۱۳۹۵ دارای جمعیت ۷،۷۳۱ نفر بوده‌است.

مردم رویان از قومیت طبری هستند و به زبان مازندرانی صحبت می‌کنند. رویان در گذشته نام منطقه وسیعی از مرکز و غرب مازندران بوده‌است.

به دلیل نسبت تاریخی و تنگاتنگ شهر علمده با منطقه رویان ،یکی از 5 شهر شهرستان نور میباشد نور شامل نور مرکزی، چمستان، رویان، ایزدشهر. وبلده میباشد شهر مذکور به شهر رویان تغییر نام یافت. ضمناً در سال ۱۳۳۳ دارای شهرداری شد.

فهرست
۱ مردم
۲ تاریخچه
۲.۱ وجه تسمیه
۲.۲ دوران باستان
۲.۳ منطقه کجور
۲.۴ رویان
۲.۵ رستمدار
۳ منابع

مردم و جمعیت شهر:

شهر رویان در سال ۱۳۹۵ دارای جمعیتی بالغ بر ۷٬۷۳۱ نفر بوده‌است. زبان مردم رویان زبان طبری با گویش کجوری است که به گویش مردم شهرستان نور و نوشهر و شرق چالوس شباهت دارد.

همچنین دو گویش طبری کجوری و طبری کلارستاقی زیر مجموعه گویش کهن طبری رویانی هستند که از شهرستان نور تا شهرستان تنکابن گویش می‌شود. گویش طبری رویانی زبان حکام اسپهبد رویان نیز بوده‌است. در گذشته منطقه رویان (طبرستان) از شهرستان نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و گاهی مرز غربی آن تا رودسر ادامه می‌یافت.

وجه تسمیه

در گذشته زویان را علمده یا المده می نامیدند. اعتمادالسلطنه در کتاب التدوین فی احوال جبال شروین از این شهر با نام‌های علمده یاد کرده است. شهر رویان تا سال ۱۳۷۰ جز شهرستان نوشهر بود و در سال ۱۳۷۰ از شهرستان نوشهر به شهرستان نور الحاق گردید.

دوران باستان

موقعیت تپورها در قرن دوم قبل از میلاد، از شرق سپیدرود تا هیرکانیا
استان مازندران پیش از اسلام تپورستان (به پهلوی: Tapurstan.png) نامیده می‌شد که برگرفته از نام قوم تپوری (به یونانی: Τάπυροι) می‌باشد که پس از اسلام قوم طبری نام گرفتند و سرزمینشان طبرستان نامیده شد.

به گفته واسیلی بارتلد تپوری‌ها در قسمت جنوب شرقی ولایت سکونت داشتند و در قید اطاعت هخامنشیان درآمده بودند و آماردها مغلوب اسکندر مقدونی و بعد مغلوب اشکانیان شدند و اشکانیان در قرن دوم ق.م آنها را در حوالی ری سکونت دادند و اراضی سابق آماردها به تصرف تپوری‌ها درآمد و بطلمیوس در شرح دیلم یعنی قسمت شرقی گیلان در ساحل بحر خزر فقط از تپوری‌ها نام می‌برد.

به گفته مجتبی مینوی قوم آمارد و قوم تپوری در سرزمین مازندران می‌زیستند و تپوری‌ها در ناحیه کوهستانی مازندران و آماردها در ناحیه جلگه‌ای مازندران سکونت داشتند. در سال ۱۷۶ ق.م فرهاد اول اشکانی قوم آمارد را به ناحیه خوار کوچاند و تپوری‌ها تمام ناحیه مازندران را فرو گرفتند و تمام ولایت به اسم ایشان تپورستان نامیده شد.

منطقه کجور

محدوده تاریخی کجور از شمال به دریای مازندران از غرب به رود چالوس از شرق به سولده(نور) و از جنوب به دره نور محدود می شود. منطقه کجور به همراه کلارستاق ، لنگا ، تنکابن ، سختسر و هوسم بخشی از رویان کهن بود که بعد ها رسمتدار نام گرفت. رویان کهن از نواحی غربی طبرستان محسوب می شده است.

 

نقشه قدیم مازندران ۱۸۱۴ میلادی

رویان به سرزمینی آباد در غرب مازندران گفته می‌شد که شامل نور، کجور، کلارستاق، لنگا، تنکابن، سختسر، هوسم، الموت، طالقان، لورا، ارنگه، رودبار قصران و لارقصران می‌شد.

به گفته ابن فقیه همدانی، رویان از کوره‌های طبرستان است و از شهرهای رویان: چالوس، لارز، شرز و بذشوارجر است.

در حدودالعالم؛ ناتل، چالوس و کلار از کورهٔ رویان و جزئی از خاک طبرستان معرفی شده‌است. شهرهای آمل، چالوس، کلار، سعیدآباد و رویان جزئی از سرزمین قوم تپوری بودند.

رستمدار

از قرن هفتم تا دوره صفویه منطقهٔ رویان عمدتاً با نام رویان و رستمدار یا رستمدار شناخته می‌شد و در این دوره مرزها ی ولایت رستمدار شامل مناطق کلارستاق، کجور، نور، طالقان، لاریجان، لواسانات، شمیرانات و مناطق پشت کوه البرز مرکزی می‌شد.

سابقاً طبرستان شامل گرگان، استرآباد، مازندران و رستمدار می‌شد یعنی سرتاسر ناحیه‌ای که بین دینار جاری در مشرق و ملاط لنگرود (واقع در گیلان) در مغرب بود را شامل می‌گشت.

سرحدات قدیمی رستمدار عبارت بود از: سیسنگان یا رودخانه مانهیر در مشرق و ملاط لنگرود در مغرب. مدتی بعد این سرحدات تغییر شکل یافتند و می‌توان گفت که رستمدار ناحیه‌ای را که از آمل تا گیلان ادامه می‌یافت شامل می‌شد. رویان نام اراضی مسطح بود ولی همچنین به سرتاسر رستمدار نیز اطلاق می‌گشت.

منبع املاک رستمی

مازندران نوشهر امیررود

شماره تماس : 09113950677

مهندس احمد رستمی

اطلاعات اضافی

  • فروش ویلا در شمال: خرید ویلا در نوشهر
  • خرید زمین شهرکی در نوشهر: خرید زمین شهرکی در نوشهر
  • فروش زمین ساحلی هکتاری: فروش ویلا شهرکی به قیمت کاسبی

املاک مشابه