خرید ویلا شهرکی در شمال،خرید ویلا شهرکی در نوشهر، خرید ویلا،

خرید ویلا شهرکی در شمال

خرید ویلا شهرکی در نوشهر

توضیحات متا: خرید ویلا شهرکی در شمال یک انتخاب مناسب برای افرادی است که قصد دارند در شهرهای شمالی صاحب ویلا یا محلی برای زندگی شوند.

6 مزیت خرید ویلا شهرکی در شمال که باید بدانید

خرید ویلا شهرکی در نوشهر

املاک رستمی

خرید ویلا شهرکی در شمال یک انتخاب عالی برای افرادی است که قصد دارند برای گذراندن تعطیلات و یا زندگی به شمال بیایند. البته اگر سرمایه‌ی کافی در اختیار داشته باشید برای سرمایه‌گذاری نیز انتخاب مطلوبی به شمار می‌رود. اصولاً شمال کشور به دلیل شرایط اقلیمی خاص و منحصربه‌فردی که دارد بهترین گزینه برای خرید انواع ملک و زمین ازجمله جنگلی، کوهستانی، شهرکی و ویلایی به‌حساب می‌آید. همچنین می‌توانید روی خرید زمین ساحلی در شمال نیز حساب ویژه باز کنید.

خرید ویلا شهرکی در شمال دارای مزیت‌های بسیار زیادی است. در این مطلب از مقالات املاک رستمی قصد داریم به‌طور مفصل درباره ویلا شهرکی صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهیم.

ویلا شهرکی چیست؟

ابتدا لازم است یک تعریف کامل از این نوع سازه‌‌های جذاب و پرطرفدار ارائه دهیم. ویلا شهرکی مجموعه‌ای از ویلاهای مسکونی هستند که در محدوده‌ای مشخص واقع شده‌اند. ویلاهای شهرکی دارای بخش‌های مشترکی مانند محل پارک ماشین، پارک تفریحی، نگهبانی شبانه‌روزی، دیوار و یا حصارکشی ایمن اطراف محدوده شهرک، خیابان‌های استاندارد و درب‌ ورود و خروج جهت کنترل بر رفت‌وآمد افراد است.

توجه داشته باشید که ویلای شهرکی معمولاً توسط افراد ساکن در آن مدیریت می‌شود. از راه تعیین مدیر و جمع‌آوری شارژ ماهیانه از اعضای ساکن می‌توان به‌منظور رسیدگی هرچه بهتر به شهرک و امکانات آن اقدام نمود. اگر قصد خرید ویلا شهرکی در شمال را دارید باید بدانید که در حقیقت می‌خواهید وارد یک مجموعه‌ی کامل شوید که قوانین و مقررات خاص خود را دارد و شما نیز باید آن‌ها را رعایت کنید.

انواع ویلا

به‌طورکلی ازنظر قوانین و مقررات حاکم بر محیط سازه دو نوع ویلا وجود دارد:

  1. مستقل
  2. شهرکی

اگر می‌خواهید خودتان برای محیط سازه‌ی ویلایی خود تصمیم‌گیری کنید پیشنهاد ما به شما خرید ویلای مستقل است. این نوع ویلاها خارج از شهرک قرار داشته و تمامی امکانات داخلی آن منحصر به خودتان است. افرادی که حس همیاری و با قوانین جمعی همراه می‌شوند می‌توانند نسبت به خرید ویلا شهرکی در شمال اقدام کنند.

نگران بودجه‌ای که در اختیار دارید نیز نباشید. خوشبختانه تنوع ویلاهای شمال کشور در مناطق  و شهرهای مختلف بسیار بالا است. علاوه بر این شرایط گوناگون خرید همچون پیش‌خرید، اقساطی و دارای وام وجود دارد که می‌توانید طبق بودجه و شرایطی که دارید بی‌دغدغه صاحب ویلا شوید.

حال که به تعریف ویلا شهرکی و بررسی انواع ویلا پرداخته شد، بهتر است به‌صورت مفصل درباره مزایای خرید ویلا شهرکی در شمال صحبت کنیم.

خرید ویلا شهرکی در نوشهر

املاک رستمی 09113950677

مزایای خرید ویلا شهرکی در شمال

برای این‌که بتوانید برای خرید ویلا شهرکی در شمال آسان‌تر تصمیم‌گیری کنید، لازم است تا از مزایای آن اطلاع کافی داشته باشید. 6 موردی که در زیر ذکر شده است از مهم‌ترین مزایای ویلاهای شهرکی محسوب می‌شوند.

1. امنیت

امنیت ویلا موضوعی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. هیچ تفاوتی ندارد که ویلا را برای زندگی همیشگی خریداری کرده باشید یا جهت گذراندن تعطیلات چندروزه. در هر حالت امنیت آن باید تضمین شده باشد. ویلای شهرکی دارای دیوارکشی ایمن بوده و نگهبانی 24 ساعته دارد. همچنین در برخی شهرک‌های ویلایی با نصب دوربین‌های مداربسته و کنترل دقیق رفت‌وآمد، امنیت آن را افزایش داده‌اند. تأمین امنیت فقط در مورد جلوگیری از ورود سارقین به خانه‌ها نیست. وقتی فرزندان شما برای بازی به محوطه شهرک می‌آیند باید در محیطی سالم و ایمن باشند. اینجاست که موضوع امنیت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

بحث امنیت بسیار گسترده است. ویلاهای مستقل نیز از امنیت خوبی برخوردارند اما باید بدانید امنیت ویلا شهرکی بیشتر است زیرا شما به‌صورت ماهیانه هزینه‌ای مازاد پرداخت می‌کنید تا افراد و تجهیزاتی از ویلای شما مراقبت کنند و همین امر امنیت ویلا شهرکی را دوچندان کرده است. از دیگر عوامل مؤثر در امنیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خیابان‌های استاندارد و روشنایی مطلوب داخل شهرک
  • محل مشخص برای پارک ماشین‌ها
  • مکان‌های اختصاصی برای بازی کودکان و استراحت سالمندان
  • عدم تجمع زباله‌ها و پاکیزگی محیط

2. زندگی اجتماعی‌ با خرید ویلا شهرکی در شمال

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب ویلا شهرکی نزدیکی ویلاها به یکدیگر بوده و این خود موجب ایجاد دوستی‌ها و رفت‌وآمد بین همسایه‌ها خواهد شد. انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است و اینکه بدانید افرادی در کنار شما حضور دارند حس دلگرم‌کننده‌ای به وجود می‌آورد.

3. قیمت مناسب‌تر

با خرید ویلا شهرکی در شمال، هزینه‌ی کمتری می‌پردازید. زمینی که ویلا شهرکی در آن ساخته می‌شود به دلیل تعدد در ویلاهای ساخته شده از نوع هکتاری بوده و مساحت زیاد و قیمت تمام‌شده‌ی کمتری دارد. سازندگان این نوع شهرک‌ها مواد و مصالح ساختمانی موردنیاز را به‌صورت عمده تهیه می‌کنند که می‌تواند یکی از دلایل اصلی در کاهش هزینه‌ها باشد. همچنین افراد شاغل در سازندگی مانند استادکاران و کارگران به دلیلی حضور در چندین پروژه و گرفتن کارهای بیشتر، دستمزد کمتری دریافت می‌‎کنند.

4. مدیریت توسط ساکنین

یکی از نکات بسیار مهمی که هنگام خرید ویلا شهرکی در شمال باید در نظر داشته باشید این است که مدیریت شهرک از بین ساکنین آنجا انتخاب می‌شود. به همین دلیل دغدغه‌ها و مسائل مشترکی با دیگر ساکنین داشته و خیال شما راحت است که هزینه‌های پرداختی، برای برطرف ساختن مشکلات و بهبود اوضاع شهرک صرف خواهد شد. همچنین همه‌ی افراد در این نوع شهرک‌ها احساس مسئولیت می‌کنند که خود عامل مهمی در نظم، انضباط و پاکیزگی شهرک به‌حساب می‌آید.

5. دریافت انشعابات ضروری و مجوزها توسط سازندگان

یکی دیگر از مزایای خرید ویلا شهرکی در شمال این است که دیگر خبری از دردسر برای گرفتن انشعابات ضروری مانند آب، برق، گاز و تلفن نخواهید داشت. به دلیل سکونت تعداد زیاد افراد در شهرک، انشعابات راحت‌تر در اختیار سازندگان شهرک قرار می‌گیرد. مجوز ساخت نیز توسط سازندگان دریافت می‌شود. این کار کمک می‌کند نگران بحث مجوز ساخت نباشید و با خیالی آسوده نسبت به خرید ویلا شهرکی در شمال اقدام کنید.

6. تکمیل بودن سایر مدارک ویلا شهرکی شمال

با خرید ویلا شهرکی در شمال تمامی مدارک از قبیل پروانه‌ی شروع ساخت، پایان کار، ثبت‌نام قانونی جهت دریافت سند و دیگر مدارک ثبتی که توسط مأموران رسمی دولت، اثبات صحت و اصالتشان بررسی شده است دریافت و تکمیل شده‌اند. درواقع دیگر نیازی نیست خریدار ویلا برای دریافت آن‌ها اقدام خاصی انجام دهد. تنها باید دقت داشته باشید که هنگام ثبت‌نام جهت دریافت سند، یک مشاور املاک باتجریه و کاردان کنار خود داشته باشید تا شما را دقیق راهنمایی کند.

خرید ویلا شهرکی در سیسنگان

املاک رستمی 09113950677

معایب خرید ویلا شهرکی در شمال

ویلا شهرکی نیز دارای معایب منحصر به خود است. البته ممکن است برخی معایب آن برای همه عیب به شمار نرود یا حتی برای برخی افراد، یک ویژگی مثبت باشد. به هر ترتیب شما عزیزان بهتر است به مقصود و اهداف خود توجه کنید و سپس با بررسی دقیق مزایا و معایب، نسبت به خرید ویلا شهرکی در شمال اقدام نمایید. معایب ویلا شهرکی عبارت‌اند از:

  • نزدیکی به ویلاهای دیگر درنتیجه شلوغی محوطه
  • پرداخت هزینه شارژ ماهیانه
  • عدم به‌موقع پرداخت برخی ساکنین و ایجاد اختلال در گردش مالی شهرک
  • بروز اختلاف در مورد برخی از مشاعات
  • تنوع کم نقشه‌ی داخلی و نمای ویلاها و مشابهت آن‌ها با یکدیگر

سخن آخر

خرید ویلا شهرکی در شمال باتوجه‌به مزایای بسیار و معایب محدود که برای آن بیان شد می‌تواند یک انتخاب‌ بسیار خوب یا درعین‌حال انتخابی چالش‌برانگیز محسوب شود. بهتر است شرایط را به‌طور دقیق بررسی کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.

توجه داشته باشید، معامله برای خرید ویلا نیز نیازمند دقت، توجه و آگاهی بوده  و هرگز نباید در این مورد ریسک کنید. بهتر است از ابتدای مسیر به یک مشاور املاک باتجربه، معتمد و آگاه به منطقه مراجعه کنید تا دچار زیان نشوید.

منبع : املاک رستمی

مازندران نوشهر امیررود

شماره همراه 09113950677

مهندس احمد رستمی