خرید ویلا در شمال،خرید ویلا در نوشهر،خرید ویلا شهرکی در شمال

خرید ویلا در شمال

خرید ویلا در مازندران

پس از گذراندن یک هفتهٔ شلوغ و پراسترس در شهرهای بزرگ که دائماً در جنب‌وجوش هستند، پیشنهاد شما برای یک آخر هفتهٔ آرام برای ریلکس شدن یا کمی تفریح چیست؟

به نظر می‌رسد داشتن یک ویلا در شمال کشور بتواند انتخاب خوبی باشد تا کمی از هیاهوی کلان‌شهرها فاصله بگیرید.

حتی اگر در شهرهایی غیر از تهران زندگی می‌کنید، بعید است علاقه‌ای به دریا و گذراندن وقت در زمین‌های سرسبز شمال نداشته باشید، به همین خاطر است که بسیاری از افراد از شهرهای مختلف کشور نسبت‌به خرید ویلا در شمال اقدام می‌کنند.

برخی نیز این اقدام را نوعی سرمایه‌گذاری می‌دانند تا از دارایی خود به بهترین نحو استفاده کنند. اگر شما هم به دنبال خرید یک ویلا در شهرهای سرسبز و روح‌نواز شمالی را دارید، همراه ما باشید تا نکات مهمی را با هم مرور کنیم.

 

پرطرفدارترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا

برای آن‌که نسبت‌به خرید ویلا اقدام کنید، ابتدا لازم است بهترین مناطق را برای خرید مشخص کنید. البته این مسئله تا حد زیادی شخصی است و به سلیقهٔ شما بازمی‌گردد.

با این حال ما پرطرفدارترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا را به شما معرفی کرده و ویژگی‌های هر قسمت از شهرهای شمالی را نیز بررسی خواهیم کرد.

به‌طور کلی می‌توان استان مازندران را نسبت‌به گیلان و گلستان، از نظر ساخت‌وساز ویلا پررونق‌تر دانست.

فاصلهٔ کم آن با استان تهران و دسترسی راحت به آن سبب شده‌است تا بسیاری از ساکنان شهرهای شلوغی مثل تهران و کرج، حتی برای آخر هفته‌ها سری به مازندران و ویلاهای ساحلی آن بزنند.

خود مازندران را از نظر ویلاسازی می‌توان به قسمت‌های مختلفی تقسیم کرد؛ هر قدر از شرق به‌سمت غرب این استان حرکت کنیم، شاهد ویلاهای بیشتری خواهیم بود که در کنار هم ساخته شده‌اند.

شهرهای شرقی مازندران مانند ساری اگرچه به تازگی در حال گسترش در حوزهٔ ویلاسازی هستند؛ اما تا به حال آرام‌تر از بخش غربی بوده‌اند.

شهرهای غربی نظیر نور و چمستان، خرید ویلا در نوشهر، متل قو، نمک آبرود و رامسر برای خرید ویلا در شمال بسیار پرطرفدار هستند.

در استان گیلان بیشتر ویلاها در بندر انزلی خرید و فروش می‌شوند و سایر نقاط، بیشتر در اختیار افراد بومی هستند.

همچنین ناحیهٔ زیباکنار می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید ویلا در شمال باشد. اگر می‌خواهید ویلای خود را در محیطی آرام و به دور از شلوغی خریداری کنید، استان گلستان و گیلان انتخاب بهتری هستند؛

اما اگر می‌خواهید شهری نزدیک به تهران را انتخاب کنید که خرید ویلا در آن آسان هم باشد، مازندران انتخاب بهتری است.

انواع ویلاهایی که می‌توانید در شمال کشور خریداری کنید

یکی دیگر از نکات مهم دربارهٔ خرید ویلا در شمال این است که با انواع ویلاها آشنایی داشته باشید.

فارغ از سبک ساخت ویلاها و نوع دیزاین و طراحی آن‌ها، ویلاها از نظر مالکیت و نحوهٔ کنار هم قرار گرفتنشان، انواع مختلفی دارند که باید از آن‌ها مطلع باشید.

این اطلاعات کمک شایانی به انتخاب بهترین‌ ویلا خواهند کرد. در ادامه به انواع این ویلاها پرداخته‌ایم:

  • ویلاهای خصوصی:

ویلای خصوصی یا شخصی همان چیزی است که همهٔ ما از واژهٔ «ویلا» در ذهن داریم. ویلاهای خصوصی آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهند تا تمام محیط را طبق سلیقهٔ شخصی خودتان طراحی کرده و خلوت خود را نیز داشته باشید.

  • ویلاهای نیمه‌خصوصی:

ویلای نیمه‌خصوصی به آن دسته از ویلاهایی گفته می‌شود که چند خانوار را در اتاق‌های مختلف از یک بنا دور هم جمع می‌کنند. البته فضای هر خانوار در این ویلاها جداگانه است؛ اما درنهایت باز هم یک محیط اشتراکی محسوب می‌شود. تعداد واحدهای این ویلاها حداکثر 4 واحد خواهد بود.

  •  شهری:

حتماً ویلاهای شهری را در مناطقی مانند کردان در استان البرز دیده‌اید. این ویلاها با وجود آن‌که فرم ویلایی دارند، در قسمت‌های خاصی از شهر ساخته می‌شوند، به همین دلیل هزینهٔ زمین آن‌ها نسبت‌به ویلاهای ییلاقی بیشتر خواهد بود.

  • ویلاهای ییلاقی:

ویلاهای ییلاقی همان‌طور که از نامشان پیداست، در حاشیهٔ شهرهای بزرگ و در مناطق ییلاقی ساخته می‌شوند. آب‌وهوای مطلوب و طبیعت بکر معمولاً از ویژگی‌های مناطقی است که ویلاهای ییلاقی در آن‌ها ساخته می‌شوند.

  •  خانوادگی:

خرید ویلا در شمال می‌تواند به‌صورت خانوادگی انجام شود. ویلاهای خانوادگی معمولاً بسیار بزرگ‌تر از سایر ویلاها هستند و مساحت قابل‌توجهی را پوشش می‌دهند. خرید ویلا ساحلی در شمال اغلب برای خانواده‌ها بسیار جذاب است.

حتماً بارها دربارهٔ خرید ویلا شهرکی در شمال شنیده‌اید. 

با توجه به بالا رفتن تمایل افراد برای خرید ویلا در شمال، امروزه شهرک‌هایی متشکل از ویلاهای متعدد ساخته شده‌اند که امکانات متعدد در محیط فراهم شده و امنیت نیز تأمین می‌شود.

 به‌عنوان مثال، خرید ویلا در شهرک‌های برند نوشهر، یکی از گزینه‌های پیش‌ِروی شما در خرید ویلای شهرکی است.

نکات مهم در خرید ویلا در شمال

برای آن‌که از خرید ویلا در شمال رضایت کافی را داشته باشید، خوب است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • پیش از انتخاب قطعی منطقه، حتماً خودتان از مناطق مختلف بازدید کنید.

  • نوع ویلا را بسته به ترجیحات خود انتخاب کنید. اگر نمی‌خواهید همسایه‌هایی در نزدیکی خود داشته باشید، بهتر است یک ویلای خصوصی خریداری کنید.

  • نسبت‌به خرید ویلا ساحلی در شمال و یا واقع شدن آن در جنگل به‌خوبی فکر کنید.

  • خرید ویلا شهرکی در شمال یکی از گزینه‌های مطلوبی است که می‌توانید به آن فکر کنید.

  • پیش از اقدام برای خرید، بودجهٔ خود را در نظر داشته باشید و تعادلی میان منطقه و متراژ، بسته به بودجهٔ خود ایجاد کنید.

  • کیفیت ویلا را توسط یک کارشناس مورد بررسی قرار دهید.

  • توجه داشته باشید که معمولاً فروش ویلا نسبت‌به فروش خانه‌های آپارتمانی در شهرها سخت‌تر است. بنابراین از ویلایی که می‌خرید، رضایت کامل داشته باشید.

کلام آخر

اگر قصد خرید ویلا در شهرک‌های برند نوشهر را دارید یا می‌خواهید در هر ناحیهٔ دیگر از شمال ویلا بخرید، پیشنهاد می‌کنیم ازاملاک رستمی کمک بگیرید.

این مجموعه به‌سبب شناختی که بر مناطق مختلف دارد، شما را در انتخاب بهترین‌ها راهنمایی خواهد کرد.

خرید ویلا در نوشهر و یا هر جای دیگر از شهرهای زیبای شمالی، علاوه‌بر آن‌که اوقات خوشی را به شما هدیه خواهد کرد، نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده نیز به حساب می‌آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید سری به وب‌سایت املاک رستمی زده و با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

آدرس دفتر املاک رستمی

مازندران نوشهر امیررود نبش کوچه شالیزار

شماره موبایل : 09113950677

شماره دفتر : 01152371462

مهندس احمد رستمی