خرید ویلا در شمال،خرید ویلا درسیسنگان،خرید ویلا درنوشهر،ویلا
سیسنگان
برای فروش 8,000,000,000تومـان - خرید ویلا در شمال, خرید ویلا در نوشهر, خرید ویلا شهرکی, خرید ویلای سوپر لوکس در شمال, خرید ویلای مدرن در شمال, ویلا جنگلی, ویلای مدرن شهرکی جنگلی
RH-9812-property 240 متر مربع 3 تعداد اتاق خواب 3 تعداد حمام 5 پاركينگ سال ساخت 1401 background Layer 1 255 متر مربع

خرید ویلا در شمال،خرید ویلا در سیسنگان،خرید ویلا در نوشهر

تاریخ درج آگهی : 1401/04/17

کد فایل : 712

متراژ زمین : 240 متر

متراژ بنا : 255 متر

مدارک ساختمانی : پایانکار

نوع سند : محضری تک برگ

موقعیت : شهرکی

نوع طراحی ساختمان : مدرن،روفگاردن

عرض گذر : 6 متری

سن بنا : نوساز

قیمت : 8 میلیارد تومان

استان : مازندران

شهر : نوشهر

محله : سیسنگان

آدرس دفتر فروش : مازندران نوشهر امیررود املاک رستمی

شماره همراه : 09113950677

شماره دفتر : 01152371462

مهندس احمد رستمی

خرید ویلا شهرکی در شمال

املاک رستمی

 خرید ویلا در شمال

خرید ویلا در شمال همیشه و برای همه جذاب بوده و هست. اما در کنار جذابیت غیر قابل انکار دغدغه های خودش را هم دارد.

مشکل اصلی آنجاست که تا زمانی که واقعا یک ویلا نخرید و مدتی ویلا داری نکنید نمی تونید از نزدیک مشکلات آن را لمس کنید.

آنچه در ابتدا از بیرون دیده می شود عکس های زیبا از مناظر فوق العاده و ویلاهای رنگارنگ است که با سبک معماری منحصر به فرد خودشان دلبری می کنند.

اما آیا همیشه همه چیز همینقدر زیباست؟

تو این مطلب قراره به مواردی از خوبی ها و گاها مشکلات ویلا داری در شمال اشاره کنیم. اگر دنبال ویلاداری تو شمالید پیشنهاد میکنم تا انتهای مطلب با ما باشید.

مزایای خرید ویلا در شمال

خب اگر بین خوبی ها و معایب ویلاداری تو شمال قرار باشه یکیو اول بگیم؛ انصافا باید اول مزیت هاشو بگیم که خیلی زیادن و خیلی هم وسوسه کننده.

در ادامه چندتا از مهم ترین مزیت های خرید ویلا در شمال رو میگیم:

سفرهایی بدون دلیل و دغدغه

همونطوری که وقتی می خوایم مهمونی بریم دغدغه اصلی اینه که چی بپوشیم؛ وقتی قرار سفر بریم هم دغدغه اول اینه که کجا بریم.

این کجا بریم هم به این راحتی ها حل نمیشه. مثلا بعد کلی فکر و بحث به این نتیجه میرسیم که بریم شمال؛ خب کجای شمال؟ جنگل؟ ساحل؟ هردو؟ مازندران یا گیلان؟

با اوضاع اقتصادی فعلی هم که باید دائم تنت بلرزه که الان قیمتا چجوریه و برای یک مسافرت دو روزه چقدر قرار هزینه کنی!

همه این مسائل زمانی که شما یک جای خوب تو شمال دارید تقریبا حل میشه.

مثل یک ویلا تو یکی از شهرهای شمالی، با موقعیتی که مورد علاقتون بوده. یک ویلای ساحلی که با پنجره ای رو به دریا، یا یک کلبه چوبی وسط جنگل. حالا فقط کافیه دلتون هوای مسافرت و فرار از روزمرگی کنه. چمدون رو میبندین و تمام!

پتانسیل رشد بیشتر مناطق شمالی در مقایسه با کلانشهرها

برخی کلانشهرهای کشور از جمله تهران یا مشهد تراکم بسیار بالایی دارند. از این رو بسیاری از واحدهای مسکونی در این مناطق دارای متراژ پایین‌تر و البته با تراکم بیشتر به نسبت برخی مناطق دیگر از جمله شهرهای شمالی هستند.

این نکته نشان می‌دهد که در کلانشهری مانند تهران مناطق مختلف به اندازه کافی توسعه داده شده‌اند و به ندرت می‌توان منطقه‌ای را پیدا کرد که امکان رشد و پیشرفت داشته باشد.

املاک در تهران یا سایر مناطق پرتراکم اغلب متناسب با تورم بخش مسکن و تورم کل کشور افزایش قیمت دارند. در واقع به نوعی این مناطق به لحاظ تراکم اشباع شده‌اند و امکان پیشرفت و توسعه برای آنها کم است.

این در حالی است که در شهرهای شمالی کشور همچنان تراکم نسبت به کلانشهرها بسیار پایین است. بنابراین در آینده امکان رشد و توسعه بیشتر و به تناسب آن امکان افزایش قیمت علاوه بر رشد ناشی از نرخ تورم نیز وجود دارد.

«آیا خرید مسکن مهر به صرفه است؟»

برای درک بهتر مسئله پتانسیل رشد مناطق مختلف می‌توانید مقاله «آیا خرید مسکن مهر به صرفه است؟» را مطالعه کنید.

بد نیست در ادامه حقایقی را از دل آمار و ارقام بیان کنیم تا یقین پیدا کنید که خرید ویلا در شمال خوب (به صرفه) است.

منابع آماری درباره رشد قیمت املاک در شمال کشور چه می‌گوید؟
داده‌های آماری حکایت از رشد چشمگیر قیمت ملک در شمال کشور دارند.

داده‌های آماری نشان می‌دهد که در چند سال اخیر و در دوره رونق بازار مسکن، قیمت ملک در شهرهای شمالی کشور به مراتب رشد بیشتری را نسبت به قیمت ملک در کلانشهری همچون تهران داشته است.

آمارها نشان می‌دهد که در دوره رونق اخیر بازار مسکن، رشد قیمت ملک در تهران حدود 8 الی 9 برابر بوده که این رشد در شهرهای شمالی کشور چیزی در حدود 15 برابر یا در برخی مناطق حتی 25 برابر بوده است.

مطالعه کنید: «راهنمای تشخیص بهترین زمان خرید ملک»

به مهم‌ترین دلایلی که نشان می‌دهند خرید زمین و ویلا در شمال کاملا به صرفه است اشاره کردیم. با این حال، می‌توان به عوامل دیگری اشاره کرد. عواملی که در نظر گرفتن آن‌ها می‌تواند خرید ویلا در شمال را به ‌صرفه‌تر کند. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم.

انتخاب منطقه مناسب برای خرید ویلا در شمال

یکی از فاکتورهای مهم برای خرید ویلا در شمال این است که در کدام منطقه اقدام به خرید ملک کنیم. طبیعی است که موقعیت جغرافیایی ملک همواره یکی از فاکتورهای اساسی در تعیین قیمت و میزان بازدهی آن در آینده است. خرید ویلا در شمال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ما در اینجا به برخی گزینه‌ها اشاره می‌کنیم. اما توجه کنید که ارزش هر منطقه ممکن است با گذر زمان تغییر کند. ضمن آنکه در هر شهر نیز برخی نقاط دارای ارزش بیشتری هستند که باید به صورت مشخص و کاملا موردی آن‌ها را بررسی کنید.

نکته :

اولین نکته برای انتخاب منطقه مناسب خرید ملک در شمال، توجه بیشتر به مناطق شرق استان گیلان و غرب استان مازندران است. این مناطق به دلیل موقعیت و دسترسی مناسب، تقاضای بیشتری نسبت به سایر مناطق دارند.

در استان مازندران مشخصا شهر نوشهر بنا به دلایلی از اهمیت ویژه‌ای برای خرید ویلا در شمال برخوردار است.

از جمله این دلایل می‌توان به احتمال تبدیل نوشهر به منطقه آزاد در آینده یا احتمال تعیین آن به عنوان مرکز استان مازندران غربی در صورت تقسیم استان، بهره‌برداری از اتوبان تهران شمال در آینده نزدیک و ساخت بزرگ‌ترین جزیره مصنوعی در آینده نزدیک در این شهر اشاره کرد.

شهرهای دیگر

از دیگر شهرهای استان مازندران می‌توان به رامسر، چالوس، چمستان، محمودآباد، نور و کلاردشت اشاره کرد که با درصد کمتری نسبت به نوشهر جزء گزینه‌های بعدی هستند. در میان شهرهای استان گیلان نیز برخی مناطق از جمله لاهیجان، رودسر، بندر انزلی و کیانشهر در اولویت بیشتری برای خرید ملک در شمال قرار دارند.

دسترسی به راه‌های ارتباطی خصوصا آزادراه تهران شمال، دسترسی به دریا و طرح‌های دولت برای توسعه مناطق از جمله طرح تقسیم استان یا مناطق آزاد از جمله فاکتورهایی هستند که به شما در انتخاب منطقه مناسب برای خرید ملک در شمال کمک می‌کنند.

جمع‌بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا به این پرسش که آیا خرید ویلا در شمال خوب است یا خیر، پاسخ مناسبی بدهیم. پاسخی که براساس واقعیات موجود در بازار و فاکتورهای متعدد بود. توصیه ما این است که قبل از خرید ملک در شمال تحقیق و جستجوی کافی انجام دهید تا از خرید خود بیش‌ترین منافع را کسب کنید.

املاک مشابه