خرید زمین با بنای کلنگی درنجارده نوشهر،خرید زمین بافت مسکونی
نجارده
برای فروش 7,600,000,000تومـان - خرید زمین با بافت مسکونی در نوشهر, خرید زمین در شمال
RH-9993-property 400 متر مربع background Layer 1 130 متر مربع

خرید زمین با بنای کلنگی در نجارده نوشهر

تاریخ درج فایل : 1401/06/26

کد فایل : 330

متراژ زمین : 400 متر

کاربری زمین : مسکونی

موقعیت ملک : مستقل

نوع سند : شش دانگ تک برگ

عرض گذر : 8 متری

قیمت متری 19 میلیون تومان

بنای احداثی موجود: 130 متر

استان : مازندران

شهر : نوشهر

محله : نجارده

املاک رستمی : مازندران نوشهر امیررود نبش کوچه شالیزار

شماره موبایل : 09113950677

شماره دفتر : 01152371462

مهندس احمد رستمی

خرید زمین در شمال

املاک رستمی 09113950677

چرا خانه کلنگی بخریم:

این دسته از املاک شامل خانه هایی می شود که از زمان ساخت آن ها مدتی طولانی سپری شده و ساختمان مورد نظر عمر بالایی دارد. با توجه به روند ساخت و ساز و استاندارد های موجود در کشور، ساختمان هایی که بالاتر از 25-30 سال سن ساخت آنها می باشد به عنوان املاک کلنگی به شمار رفته و بسته به کیفیت ساخت آنها و مصالح استفاده شده، درجات مختلفی از فرسودگی را تجربه می کنند.

در مجموع می توان این گونه بیان کرد که خانه های کلنگی معمولا قدمتی بالاتر از 30 سال داشته و به سبب فرسودگی ساختمان شرایط مناسبی برای زندگی نداشته و یا در سطوح پایینی از این منظر قرار دارند. به طوری که در صورت زندگی در این گونه املاک مشکلات بسیاری وجود داشته و ملک مورد نظر تعمیراتی اساسی در پیش خواهد داشت.

با چه هدفی می توان روی خانه های کلنگی سرمایه گذاری کرد؟ خانه های کلنگی به سبب سن بالای ساختمان معمولا با چه هدفی می توان روی خانه های کلنگی سرمایه گذاری کرد؟
خانه های کلنگی به سبب سن بالای ساختمان معمولا با اهداف خاصی مورد معامله قرار گرفته و خرید و فروش می شوند. این گونه املاک بسته به فرسودگی ایجاد شده در ساختمان مورد نظر و اینکه شرایط کیفی ملک در چه سطحی قرار دارد.

برخی از اهداف خرید خانه کلنگی

تعمیر و بازسازی خانه به منظور سکونت و یا فروش با قیمت بالاتر
تخریب و ساخت مجدد ساختمان
سکونت و تصمیم برای ساخت مجدد ملک به صورت مشارکتی
فروش در زمان رونق بازار و افزایش قیمت ها.

به طور کلی شرایط نگهداری خانه کلنگی که کمتر از 20 تا 25 سال از عمر آن می گذرد، چندان کار دشواری نیست و حتی می توانید با یک هزینه مناسب، به بازسازی آن اقدام کرده و با خیال راحت چندین سال در آنجا زندگی کنید.

عمر سازه، علاوه بر همه مواردی که به آن اشاره کردیم، به کیفیت زندگی و افرادی که از آن استفاده می کنند هم بستگی دارد. در دنیای پرتلاطم تغییرات و نوسانات سرمایه گذاری، یکی از راه های سرمایه گذاری پرسود که در دراز مدت با هدف گذاری نتایج بسیار مطلوبی خواهد داشت، سرمایه گذاری در بخش خرید و فروش مسکن و ساخت و ساز در این حوزه از کسب و کار می باشد. اما سوال هوشمندانه اینجاست که

خریدو فروش چه نوع ملکی پرسودتر است؟

بسیاری از کسانی که میل به سرمایه گذاری در حوزه مسکن را دارند خرید و فروش املاک کلنگی با زمینهای بزرگ را که امتیازات اولیه آب و برق و گاز را داراست، بهتر و پرسودتر می دانند زیرا که معتقدند ساخت و ساز و خرید وفروش و تمرکز روی این بخش از املاک اگر با دقت کامل صورت پذیرد کم خطرتر و پردرآمدتر می باشد.

شاید از ما بپرسید چرا اعتقاد ما براین است که خرید زمین و خانه کلنگی سودمند تراز خرید آپارتمان است؟ واحد های آپارتمانی هرچه از سنشان بگذرد از ارزششان کاسته میشود. و همچنین خانه های نوساز به دلیل افت قیمت برای سرمایه‌گذاری اصلاً مناسب نیستند، اما در بسیاری از شرایط اگر ملک کلنگی خوب انتخاب و خریداری شود برای سرمایه‌گذاری بهترین به حساب می‌آید، اما دقت اینجاست که کسی که ملک کلنگی خریداری می ‌کند نباید الان بسازد و باید فعلاً به این ملک دست نزند.

خرید خانه کلنگی

نکته ای که در خرید و فروش ملک کلنگی بسیار مهم است این است که دارابودن دانش اولیه و مهارت و تخصص در زمینه بساز و بفروش زمین و املاک کلنگی بسیار حائز اهمیت است، کسی که ملکی کلنگی خریداری می‌کند اگر بعد از دو سال ۶۰ درصد سود نکند، در واقع ضرر کرده است، زیرا ارزش پول او تا دو سال دیگر کم شده و از طرفی گرفتن جواز و… آنقدر سخت و خسته‌کننده است که اگر ۶۰ درصد سود نکند فایده‌ای ندارد؛

اما با شرایط اکنون فقط دوسال طول می‌کشد کسی ملکی که ساخته است را بفروشد و یکی دو سال هم طول می‌کشد که آن را بسازد و نهایتاً ۵۰ درصد سود می‌کند، بنابراین در سال اول خرید، زمان مناسبی برای ساخت و ساز پر سود نمی باشد.برای خرید خانه‌ های کلنگی بطور معمول چندین هدف میتواند وجود داشته باشد که ما به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم

۱- خرید خانه‌های کلنگی با هدف فروش در زمان افزایش قیمت
۲- خرید خانه‌های کلنگی برای سکونت تا زمان مناسب برای مشارکت در ساخت
۳- خرید خانه‌های کلنگی با هدف بازسازی و فروش این خانه‌ها با قیمتی بالاتر
۴- خرید خانه‌های کلنگی با هدف تخریب و ایجاد واحدهای نوساز

سودآوری بنای کلنگی:

هریک از این اهداف، پروسه زمانی و سودآوری مورد توجه به خود را دارد که سرمایه گذار قطعا با یک هدفگذاری کارشناسی شده میتواند به مطلوب دست یابد.

همانطور که اشاره شد برای خرید و سرمایه‌گذاری در خانه‌های کلنگی اهداف متفاوتی میتواند باتوجه به سلیقه و ادله ی سرمایه گذار وجود داشته باشد اما باید توجه کنیم که هدف هرچه که باشد بطور کلی باید به نکات خاصی در این بخش توجه کنیم، نکاتی مانند: مکان ملک، سن خانه، متراژ، شمالی یا جنوبی بودن ملک، امتیازات محل ملک، متراژ زمین، زمان خرید، قیمت خرید ملک، سند و کارهای حقوقی یا رهن بودن سند و… مسلما با بررسی همه جوانب و انجام تحقیقات محلی درباره‌ی خانه‌ی مورد نظر و البته با در نظر داشتن شرایط اقتصادی جامعه و اطلاع از قیمت‌های روز، می‌توان از بوجود آمدن ضررهای احتمالی پیشگیری کرد.

البته مواردی که ذکر شد در برگیرنده‌ی تمام مقاصد خرید و انواع خانه اعم از خانه‌های کلنگی، خانه‌ های نوساز، ویلاها و… می باشد. از دیگر نکات مهم در سرمایه گذاری بر املاک کلنگی این است که شخص سرمایه گذار قطعا قبل از اقدام به خرید ملک کلنگی، بودجه لازم جهت این کار و هزینه ساخت و ساز در منطقه و موقعیت مورد نظر را مورد توجه قرار داده است تا معامله او سرآغاز یک سود باشد.

نکته :

در خرید خانه های کلنگی بویژه در استانهای رطوبت خیز از جمله مازندران وجود دارد سن بنا ست، در استان مازندران مهم ترین ویژگی در خرید خانه کلنگی این است که سن واقعی بنا بیشتر از ظاهر آن مهم است.

نکته ای که اغلب افراد هنگام خرید به آن دقت نمی کنند و بیشتر از روی ظاهر خانه ها سن آن را تخمین می زنند. جالب است بدانید که سن سندی ملک با سن بهره برداری آن متفاوت است و قیمت گذاری بنای کلنگی می بایست بر اساس سنی که خانه قابلیت سکونت را پیدا می کند، یعنی از زمان نصب کنتورها و نصب انشعابات، از سمت فروشنده صورت بگیرد.

اما سن سندی ملک که تاریخی مبنی بر تهیه سند رسمی است، ممکن است که چند سال بعد از ساخت خانه گرفته شده باشد و نمیتواند ملاک خوبی بر سن واقعی خانه باشد. نکته ای باید در ارزیابی خرید خانه کلنگی در گیلان به آن بسیار دقت کنیم، همین مورد است. سن خانه ها تا جایی اهمیت دارد که بدون در نظر گرفتن آن باعث ایجاد هزینه های اضافی در نوسازی و یا تعمیرات خانه خواهد شد.

 

اطلاعات اضافی

  • خرید زمین در شمال: خرید زمین شهرکی در شمال
  • فروش ویلا در شمال: خرید ویلا در نوشهر

املاک مشابه